Friday, April 10, 2009

siapa aku suka

Hari ni nak bercerita tentang idola ku dalam negara ini...

Beberapa hari lalu barisan menteri kabinet yang baru telah di umumkan... sebagai rakyat Malaysia aku ucapkan tahniah kepada pemimpin yang baru.... Memimpin adalah satu amanah Allah.

Dalam ramai2 pemimpin yang ada kat Malaysia nih... aku paling suka Tuan Guru Nik Aziz... aku tak pernah jumpa.... tapi aku boleh rasa hebatnya hamba Allah ini.... next is Azizah (isteri Anwar) Wanita ini pada aku mempunyai sifat yang lembut dan cekal.... seterusnya Muhyiddin Yassin... pada aku dia adalah pemimpin yang jika diberi apa2 portfolio pun dia akan lakukan dengan baik... sangat amanah dengan tugasnya.... Selain itu Lim Kit Siang (DAP), pada aku... pemimpin ini sangat fokus dan konsisten, then T Murugiah.... bahasanya sangat kemas dan terang... terbaru ialah Nizar (Menteri Besar Perak).... for some reason aku rasa dia ada charisma yang tersendiri... tak mustahil pada aku lah... dia berupaya menjadi Perdana Menteri Malaysia pada satu hari nanti.... Why not?? dia pun rakyat Malaysia juga.... Kebolehan beliau bertutur dalam banyak bahasa sangat membuat aku teruja....

Aku tidak memandang parti.... aku melihat kredibiliti...
Aku sayang anak2 aku.... aku mahu mereka menikmati hidup yang berlandaskan agama Islam yang sempurna.... tidak memandang rendah pada kaum lain... kerana mereka juga seperti kita... makhluk ciptaan Allah...

No comments: