Friday, April 3, 2009

Mengejar dan dikejar

Berlari berkejaran...
Lupakan segala duka....
Di kota di desa...
Di gunung dan laut
Berlagu kita berdua....

hu! hu!

Driving at maybe 120km/h, rushing home at about 12.00noon yesterday....
hah! Sarah punya asthma makin teruk... I can hear thru the phone... she was coughing badly... sampai termuntah.... she must have had suffered with it...

When I reached home, Syasya dah siap nak g sekolah.. Sarah masih bawah selimut... dah mandi... cuma mungkin kurang selesa.... Nasib baik Syasya makan awal ... I head to the School... hantar Syasya dulu... then to Clinik Damai... neubalise Sarah dulu... The wheezing sound was very clear... luckily Sarah sentiasa calm dan tak merengek... masih boleh senyum dengan doctor....

At 1pm, Sarah di neubalise, approx' 15 minutes... then discuss ngan doctor... She suggested sarah untuk dibawa ke Hospital for further check. Pas tu doc kata wait for few days... bagi ubat dulu then we will see from there....

1st gas tak berapa membantu... we have to come back for the second dos another half an hour... I decided to balik rumah dulu... bagi Sarah makan... Fish soup yang dah dimasak pagi tadi sebelum p office. Sarah makan sikit jer.... by 2pm I p clinic lagi sekali... Azim follow....

After the second gas... baru ada clear sikit.... I called my superior, Informed her I'll be late to the office... will reach around 3pm ... saat ni terlupa lak ada appointment kat NSTP... adussss
5 Minutes later, my collegue called " hey where are you???" ayooooo!!!!! " sorry lupa arrrr nak inform you... I'm still in the clinic... need to settle sarah dulu.... I'be there by 3pm" I replied... Sebenarnya I tak tau appointment tu kul berapa... cuma this morning he informed me Petang... aduuussssss!!!!!

Disebabkan situasi agak tidak mengizinkan... I minta Azim tengokkan sarah.... Pred... doc dah bagi makan masa kat clinic tadi... so hanya minta Sarah rest & tido jerrr.... Hantar anak2 kat pagar... make sure pintu semua kunci baru I rush back to the office... another120km/h dalam kawasan bandar yang notisnya ditulis 70km/h...

My friend dah tunggu kat dalam kete dia.... after grab my things on the table I terus jump into his car... off we go to NSTP in bangsar... nasib baik jalan tak berapa sesak... cuma bila nearer to bangsar ada banyak traffic light... In the car, I glanced thru the doc... make sure everything is in oder... nak discuss ngan media people nanti senang...

The discussion with plus and minus things ends an hour later... pas tuh... p tea ngan the Manager... & the agency, by 5pm kitorang balik.... yea...... KL at this hour... just not the right time to place ourselves on the road... banyak kereta... jammed for no reasons.... to make things even worse... my phone was out of battery... so I couldn't contact the kids... to check on Sarah... another aduuussssss!!!! just pray that she will be okay....

Sampai office around 6.45pm, simpan barang.. shut down computer... I then again on the road... driving straight home... My hubby will be late today... ada dinner ngan semua office mate... so tak yah fetch dia kat commuter train....

Sampai rumah dah 7.30pm... ya jalan masih jammed juga di Shah Alam ... pas settle urusan kat rumah.. I took the kids for Dinner... but first must get Sarah to the Clinic... neubalise again... kat clinic doc advised us to come again after half an hour... this time different doc lakkkk... This doc nampak lebih convincing....

Half an hour... masa tuh dah 8.30pm, by 9pm Azim must be at tuisyen class... nak drive skng nanti tak dak parking... ayoooooo!!!!! Akhirnya kitorang makan kat kedai Hakim jek.... satu deret ngan Clinic tu gak.... Habis makan p balik clinic... minta staff nurse tengokkan Sarah jap... Ammar & Syasya temankan... I need to send Azim to his class... tak jauh pun... area tu gakkk... naik kete.. pusing satu round... drop Azim... and get back to the clinic... tak sampai 2 minit pun.... nasib baik depan clinic ada parking....

Masuk je clinic.. I tengok Sarah dah siap... eh!! kejap nyerrr... then Syasya bagi tau... tadi ada leaking... I told the doc... " If I'm not mistaken.. it should last about 10 minutes... but this one was not even 5 minutes" the doc agreed... and asked the staff nurse to prepare another dosage... kali ni I make sure the staff nurse took the one that we used in the afternoon....

Sarah again.... sedut gas.... 10min... dah settle... then discuss lagi ngan doc... " the wheezing sound is still there..." " If she is not comfirtable... you can go to the nearest hospital for neubalise... " the doc advised. I looked at him... we both puzzled " the nearest is Klang Hospital... which is not near doc..." I said " oh yaaa.... its quite far..." he replied " can I just take her to any 24hour clinic... that has this equipment ?" I suggest... " sure... " he response...

Settle kat clinic... I terus p fetch my hubby yang dah tunggu kat Esso... dari sana kitorang terus p Guardian Pharmacy... nak cari chamber untuk inhaler Sarah... arghhhh!! tak jual lakkk.... tengok jam... lagi 5 minit kul 10... kene fetch Azim kat class semula.... then pusing balik ke Pusat Tuisyen Mawar... budak2 dah ramai yang tunggu... Nak dijadikan cerita... Ammar pulak nak minta gunting rambut.... kedai kat bawah pusat tuisyen tu buka lagi.... I terus park depan kedai.... masuk kedai gunting lak.... the three guys terus serah kepala.... I dapatlahhhh lepak tengok Astro ... Tamil Movie lagik.... habis gunting rambut... jam dah dekat 11.00mlm....

Masuk kereta.... kali ni I minta my hubby drive.... I dah letih dah rasanya.... terus balik rumah....

Alhamdulillah.... selesai urusan hari ini....

2 comments:

Hidayah said...

Ala.. letihnye life kitakan .. I can imagine betapa tercungap-cungapnya Mama Sarah- balik opis, pusing balik... Dulu kita sserupa, cuma kat sini, life dah berbeza sikit.. Tapi kita sini sibuk dgn cara lain lak.. Anyway, take care yer to all of you especially Sarah, jangan lupa makan ubat yer.. and others..

Miss you much

Aisyah and Umi
Melbourne

daingz said...

kuang... kuang... kuang....
memang letih... tapi terasalah memiliki masa tuhh.... kalu tak.... zero lak aktiviti.... Sarah is getting better... now transfered to Syasya lak.... so far Syasya tak pernah kene athma attack... cuma batuk2 jer......

Pusing2 time nih dah okay sikit... compared dulu masa minyak tengah menggila mahalnyer... koyak budget....

Do take care of yourself and Aisyah too... semoga study you berjaya...