Monday, April 13, 2009

sakit jiwa

Orang yang sentiasa positive tak mungkin akan sakit jiwa...
Sebab orang2 cam nih biasanya sangat tenang dan tententeram jiwa dan pemikirannya...
sebab itulah aku sentiasa berusaha mempositive kan pemikiran aku....

Tapi sekarang aku tengah sakit hati... perasaan... jiwa.... pemikiran.... sampai satu tahap aku malas nak berkata2....

Ya hari ini aku sangat tension....
Patutkah aku berperasaan begini ???
Logik nya aku memang patut.... sebab aku rasa aku dibodohkan.... dan dipersendakan...

Meh cite skit..

Sebelum ini aku diminta buat satu keje... makan tahun jugak lah usaha nak siapkan keje nih... semua information nak kene cari... baca... edit setiap satu article... pas tuh nak kene susun ikut genre yang sepatutnya.... then finalise lagi sekali untuk pastikan semua information tepat.... mana tak nyer... kalu salah nanti image company jugak yang tercalar.... after hampir dua tahun keje tu pun siap.... masa tuh aku ada boss yang best... so keje pun tak tertekan sangat...

Dalam tempoh tuh... datang satu staff baru... siap kutuk aku nyer keje.... aku maleh nak layan.... budak baru... fresh lagik.... biarkanlahhh..... Pas tuh siap "cucuk" big boss aku lagik.... kata keje aku sebenarnya senang.... banyak provider yang boleh bagi free.... aku diam lagik.... pada aku selagi dia tak usik keje2 aku... maka aku bolayan jek.......

Aku bukan ada basic IT.... tapi pada aku...selagai aku boleh belajar... tak salah aku buat.... tapi kene dapatkan nasihat dari mereka yang mahir dalam bidang ini.... Nak dijadikan cerita... budak baru nih claimed dia memang terer part2 IT nih.... akhirnya keje2 yang telah aku buat... di pas kan kat dia... supaya dia boleh buat penambahbaikan.... Aku? ... aku ok jer.... so long as... kerja tuh dibuat dengan lebih cemerlang... aku no hal..... maka dengan itu semua doc... yang berkaitan aku pas kan kat dia....

Selepas dua tahun.... keje tu di pas kan semula kat aku....
Beku kepala aku kejap..... Ya... budak bijak itu telah menukarkan keseluruhan format kerja aku.... menghilangkan data2 aku.... melenyapkan fail2 dan doc2 aku.... sehingga menyebabkan keseluruhan kerja2 aku yang dahulu itu hanya sia2 sahaja..... tak cukup dengan itu... mengelirukan bos2 aku dengan mengatakan aku ... tak bagi dia information yang cukup.... HAH?? aku jugak yang salah.... ini yang buat aku tertekan nih.... masalahnya sekarang... aku diminta untuk follow-up semua keje2 yang terbengkalai dan membuat semula keje2 tuh..... dengan perkataan lain... DAING PLEASE RE DO....

Saat2 nilah aku rasa macam nak melayangkan "surat pemutus kasih sayang"....

Tolong akuuuuuu.... jiwa aku sangat tertekan....

No comments: