Wednesday, April 8, 2009

jatuh pulakkkk

Pagi ni aku sampai seperti biasa kat office. Lepas park my car, I used the back door to the office... its nearer.... time2 cam ni ramai juga yang sampai. When I walked from the car to the back door tetiba... gedebuk!!! aku terjatuh... aku hanya ketawa... rasa lawak pulak pagi2 mcm nih jatuh.... tetiba hidup ni rasa macam meriah pulak.... mana tak nyer.... masa tulahhh aku terlompat2 menahan sakit.... masakan tidak.... tulang kering kat kaki kanan ni.... terhentak batu tangga satu kat situ..... huh dah lama tak jatuh....

Ada few friends saw the incident... tapi terus heran... apahal pulak aku tergelak2 kat situ.... ya sebenarnya aku memang rasa lawak... lawak giler.... dah besar2 cam ni pun boleh jatuh.... Sebabnya mudah ajer.... mata aku sibuk memandang kawan yang baru sampai... sampai terlupa melihat tempat yang aku pijak.... hah! kat situ memang ada kawasan yang muddy... apabila terpijak maka terlicin dan seterusnya tergolek....

Disebabkan aku tak sign in lagi... maka aku terus rush masuk office.... apalagi berjalan macam orang p walkathon.... hu hu.... nak tahan sakit..... lama jugaklah sakit tuhhh..... bila yang lain tanya kenapa..... aku gelak lagi..... " bayangkan aku jatuh kat belakang..... aku... jatuh..." kadang2 aku rasa aku cam sewel pun ader.... kalu sakit orang terus cari ubat... tapi aku macam orang gila gelak sorang2...... bila kawan aku Kenny tanya aku ngape... aku bagi jawapan yang sama.... ini response dia " ohhhh patut laaa tadi masa aku keluar kereta aku rasa tempat nih macam gegar sikit" hee heee hee kitorang gelak lagi....

Aku expect kaki aku bengkak teruk... tapi aku malas nak layan..... kaki je yang sakit.... lain2 ok jer.... adalah sikit darah kat jari.... ala... sikit jer.... tak habis pun darah aku...... Sat tadi aku tengok mcm dah sikit2 biru.... a friend Renny bagi minyak suruh sapu dulu takut nanti bengkak teruk.... aku capai jerlaahhhhh.... tapi aku kata tak de lahhh sakit sangat.... ini pulak response Renny " hah itu lahhh.... orang macam ni masa kecik sudah biasa jatuh.... jadi jatuh macam ni no hal" ya aku agree dengan Renny..... jatuh adalah perkara biasa bagi aku masa kecik.... aku tak pernah amik pusing... aku bangun dan main balik.... kalu aku tak main balik tu namanya kaki aku terseliuh lah tuhh.... itupun satu kakipun aku masih nak lompat2 lagik.... hee hee

Ada kawan lagi sorang kat office nih, Rajes... pernah gak jatuh kat area situ.... hah tak pasal2 kaki kene operate..... ada urat dah tak function... jadi lutut dia bengkak. Masa jatuh tuh urat dia mungkin terseliuh dan dia tak tau.... tapi since then dia kata... kaki kanan dia selalu sakit... sekarang bila dia squatting lutut dia berbunyi....

In my case... aku positif that nothing bad akan berlaku.... lagipun aku baru p massage kaki kat Asean Touches kat Bandar Baru Klang.... p sepuluh kali free 1 kali.... nyaman bila dah urut kaki.... dari satu jam.... budak2 kat kedai tu biasanya bagi aku extra setengah jam... siap urut bahu lagik..... kadang2 aku siap terlelap lagik..... hee hee

Kawan2 aku kat office kata.... teruk tu.... nanti esok mesti tak leh jalan..... jawapan aku... mudah jeeee.... tak leh jalan aku MC jer.... hu... hu....

2 comments:

Anonymous said...

hahaha..ko mmg sewel,aku baca pun dah tergelak2 sorang sampai laki aku tegur..asal dah tebiat agaknya mama ko nie..dah kena virus gamaknya..baca ko punya blog aku terjebak sewel ko lak..hehehehe still gelak lg..norizam

daingz said...

ko tak tau... cite aku jatuh jadi topic of the day... pagi ni masuk ada lagi yang tanya... sakit lagi tak....??? prihatin sungguh kengkawan aku kat office nih....