Tuesday, February 17, 2009

bila kawan lama call

Last night my secondary school friends called me... could say somewhere around 10pm... I was assisting Ammar with his homework....

Sarah & Syasya came to me with my mobile phone.... saying that it was a call from Aisyah..... "hemmmmmm.... why Aisyah wanted to talk to me, instead of the kids...." I wondered.... upon answering the call I noticed ... the Aisyah is a friend of mine.... I saved he number in my mobile.... no wonder the kids knew it was Aisyah... the only thing is that, they thought it was their Aisyah....

This was the first reaction of Aisyah when I answered the call... " wahhhh!!!! Daing... anak2 ko well trained yekkkk.... siap cakap Assalamualaikum Aisyah... " heee hee heee.... I told Aisyah, my kids pun got a friend by the same name... may be diorang ingat their Aisyah rang them from Australia.... ( tapi itu kan my phone..... ?????!!!!!) sian anak2......

It has been quite sometimes.... we haven't borak2... last met her was 6-7 years ago.... during reunion of SMPW's police cadet & few of our junior.... so faham2 jer lahhhhh...... bila dah borak, lupa dunia jap..... after 1/2 an hour... baru reti nak berenti cakap....

Tak sampai 5 minit later... Kak Ijam called.... when I saw the number 03-68XX XXX, I knew the number came from Gombak.... and the only friend staying in Gombak is her... (setahu saya lahhhh). Dengan Kak Ijam cakap macam tak dek esok.... pong pang... pong pang.... pas tuhhh borak sekuat2 alam..... then gelak2 sampai lupa diri..... ( nasib baiklaaaaa suami ku tercinta sgt sporting..... ) ada laaaa kat 1 jam lebih borak.... ( huh memang lupa diri.....)

I then saw my hubby received a phone call.... he then siap2 nak kuar, siap bawa sweater lagik.... then dia bagi sign " nak kuar mak masuk hospital...." errrkkkkkkkkk ..... my response.... masa tu lahhh baru end the communication ngan Kak Ijam.... sampai panas my phone..... siap dari telinga kiri ke kanan then ke kiri & ke kanan semula....
_____________________

Mak kat Hospital

Akibat terkejut ngan berita mak masuk hospital.... I terus tanya... "gape?" then my hubby kata " Ina called... doc suruh mak stay kat hospital, coz platlet darah rendah lagi sekali..... " (last mak masuk hospital was last year... masalah sama gak..... ), Since Azim & Ammar dah tidur.... my hubby je yang p hospital.... I bekalkan mak dengan socks & sweater.... (just in case Ina terlupa bawa).....

Setakat ini mak ok.... cuma kene lepak kat hospital... untuk observation.....

Semoga mak cepat sembuh....

No comments: