Tuesday, October 21, 2008

AKHIRNYA AKU TERKEDU SEKETIKA

Beberapa hari sebelum ini aku boleh di kategorikan sebagai berperang dengan anak2 kat rumah... mana tak nyer.... hari2 nyanyi lagu Ayat2 Cinta... sementelahan aku pun bukannya ada masa sangat menonton tv sejak Syawal bermula... Bersungguh2 Syasya & Sarah menyanyi... ( lirik lintang pukang pun tak pe.... tapi melodi masih boleh diterima) anak2 lelaki juga tak melepaskan peluang menyumbangkan suara....

Sampai satu hari aku katakan begini " cukup2 lah tu... hari2 lagu yang sama... boring mama... lagu cinta pulak tu.... awak ni semua.... cerita cinta mcm ni cepat betul hafal.... cubalah baca buku ke??? (ayat standard tuhhhh...)".... Untuk minggu itu Ayat2 Cinta tidak lagi kedengaran.... lapang telinga....

Ntah macam mana... after selesai semua kerja kat dapur... I lepak in my room... kebetulan TV3 tengah tayangkan filem Ayat2 Cinta... agak2 dalam 15 minit dah lepas.... Since I'm alone in the room... I concentrate watching....

Truly.... I can't get my eyes of it.... Trully beautiful story I've ever seen... Ya Allah.... mata aku & pemikiran aku lebih terbuka dengan pendedahan cerita sebegini... Cinta kepada Allah mengatasi segala cinta yang ada.... untill today... aku masih teringat2 di saat Aisya meminta Fahri mengahwini Maria, dengan meletakkan ciri-ciri muslimah dalam diri Maria sebagai pegangan pertama sebelum bayi dalam kandungannya.... aku memang tersentuh... sangat2 tersentuh...

Ditambahkan pulak lagu Ayat2 Cinta dari Rossa.... aku salute habis... dengan lirik yang fullamakkkkkkkkkkk ( buat masa ni aku tak de ayat nak explain )

Memang akhirnya aku terkedu seketika..... aku tak sangka ini kisahnya... ku pikirkan ceritanya mcm cerita cintan cintun yang tak berkesudahan ...... aku sehingga mencari website filem ini... dan membaca apa sahaja yang ada dlmnya... termasuklah mendengar lagu dengan Rossa berkali2.... Perghhhhhhh Fantastic giler... Tabik springgggg kau kat semua yang terlibat dalam filem ini....

Last filem yang aku sesangat suka dan berkali2 watch ialah Forest Gump & cerita Will Smith : Persuit of Happyness.... both are amazing stories......

Sungguh

AYAT AYAT CINTA....

Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku di antara cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

reff:
Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Ketika ku bersujud

Akhirnya Aku Terkedu Seketika

No comments: